ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ

Πάγο ή θερμότητα στον μυϊκό πόνο;

Αντιμετωπίζουμε έντονο πόνο σε κάποιο σημείο του σώματός μας; Τι πρέπει να βάλουμε πάνω στο σημείο του πόνου; Πάγο ή κάτι ζεστό;
Υπάρχει μεγάλη σύγχυση πάνω στο θέμα αυτό. Και τα δύο βοηθούν στους μυϊκούς πόνους, αλλά χρειάζεται να ξεχωρίσουμε σε ποια περίπτωση χρησιμοποιούμε το καθένα.

Η καλύτερη θεραπεία εξαρτάται από το είδος του μυϊκού πόνου.

Για αρχή θα πρέπει να κάνουμε δική μας διάγνωση της κατάστασης και της φύσης του πόνου. Για παράδειγμα, αυτός ο πόνος εμφανίστηκε ξαφνικά; Ήταν κατά την διάρκεια της προπόνησής μας;  Μερικά από τα πιο κοινά παραδείγματα τραυματισμών είναι το στραμπούληγμα, το “τράβηγμα” κάποιου μυ ή το εσωτερικό σκίσιμό του (θλάση).

Ο τραυματισμός είναι αρκετά διαφορετικός από τον πόνο που νιώθουμε στους μυς μετά από μία επιβαρυντική προπόνηση ή έναν αγώνα. Η μεγάλη τους διαφορά είναι η φλεγμονή. Οι τραυματισμοί κάνουν αμέσως φλεγμονή και χρειάζονται διαφορετική αντιμετώπιση της κατάστασης.

Μόλις αποκτήσουμε μία καλή εικόνα του πόνου τον οποίο έχουμε να αντιμετωπίσουμε, ψάχνουμε να βρούμε ποιόν δρόμο θα ακολουθήσουμε για να εξαλείψουμε τον πόνο.

Θεραπεία με πάγο

Ο πάγος βοηθά στην ανακούφιση του πόνου των μυών, διότι συστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία. Αυτό κάνει το αίμα να μην συγκεντρώνεται στην πηγή του πόνου και έτσι σας βοηθά να αποφύγετε επιπλέον φλεγμονή, οίδημα και πόνο.

Είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι ο πάγος είναι ένα αναλγητικό (δηλαδή, ένα παυσίπονο). Δεν «διορθώνει» τους τραυματισμούς. Ωστόσο μπορεί να κάνει τη διαδικασία της ανάκαμψης, λιγότερο επώδυνη.

Πότε να χρησιμοποιήσω πάγο;

Ο πάγος βοηθά σε τραυματισμούς όπως το στραμπούληγμα και η θλάση. Θα περιορίσει τη ροή του αίματος στο πρησμένο σημείο και θα σας σώσει από χειρότερο πόνο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πάγο για όσο διάστημα ο μυς έχει φλεγμονή. Συνήθως χρειάζονται 24 με 48 ώρες ώστε το πρήξιμο και η ερυθρότητα να υποχωρήσουν.

Μόλις ένας τραυματισμός δεν έχει πλέον φλεγμονή, τότε ήρθε η ώρα να περάσουμε και στις ζεστές θεραπείες  Εάν ένας τραυματισμός δεν είναι καλύτερα μετά από μερικές ημέρες, τότε ίσως να κάνετε μία βόλτα από τον γιατρό σας να ρίξει μια ματιά.

Πώς να χρησιμοποιήσω τον πάγο;

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να εφαρμόσετε πάγο επάνω στους μυς σας. Μερικές από τις πιο δημοφιλείς επιλογές είναι τα παγάκια, οι σακούλες των κατεψυγμένων λαχανικών ή οι ειδικά κατασκευασμένες παγοκύστες και τζελ.

Να είστε προσεκτικοί με τον πόνο στον αυχένα και την μέση

Δεν πρέπει ποτέ να εφαρμόζετε πάγο σε αυτές τις περιοχές. Οι μυϊκοί κόμβοι (ή σημεία ενεργοποίησης) είναι πολλοί σε αυτές τις περιοχές και αν τα παγώσετε μπορεί να είναι πολύ επώδυνο. Είναι δύσκολο να ξεφορτωθείτε τον πόνο που μπορεί να προκληθεί, και μπορεί να προκαλέσετε έναν πιο σοβαρό τραυματισμό.

Παγώνοντας μια περιοχή που είναι απλώς “πιασμένη” μπορεί να αποτύχετε. Ο πάγος μπορεί να κάνει τους μυς σκληρότερους και να προκαλέσει δυσκαμψία και σπασμούς. Με λίγα λόγια θα κάνει την κατάστασή ακόμη πιο άσχημη από ό, τι ήταν πριν.

Για αυτές τις περιοχές, ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης του πόνου είναι η θερμότητα.

Θεραπεία με θερμότητα

Η θερμότητα λειτουργεί με την αύξηση της ροής του αίματος στις επώδυνες περιοχές και είναι ελαφρώς διεισδυτική στους ιστούς σας. Αυτού του είδους η θεραπεία βοηθά να χαλαρώσουν οι μύες που έχουν δυσκαμψία και συμβάλει στην ανακούφιση του πόνου.

Πότε να χρησιμοποιήσω θερμότητα;

Η θερμότητα μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση μικροτραυματισμών των μυών που δεν έχουν πλέον φλεγμονή. Μετά τις «παγωμένες» θεραπείες, μπορούμε να στραφούμε στην θερμότητα, η οποία χαλαρώνει τους μυς και ανακουφίζει από τον πόνο.

Η θερμότητα είναι επίσης ιδανική για τους καθημερινούς πόνους που προέρχονται από τον αθλητισμό, τις προπονήσεις, και άλλες σωματικές δραστηριότητες. Δηλαδή για το είδος του πόνου που δεν θέλετε να βάλετε πάγο επειδή ο μυς δεν έχει φλεγμονή. Η θερμότητα γενικά είναι η καλύτερη επιλογή για να ηρεμήσει τους μυς από την ένταση.

Πώς να χρησιμοποιήσω την θερμότητα;

Υπάρχουν πάρα πολλές διαθέσιμες επιλογές θεραπείας. Για παράδειγμα, οι θερμοφόρες, τα ζεστά επιθέματα, τα θερμαντικά τζελς και τα υδρομασάζ.

Και αν δεν μπορώ να καταλάβω αν έχω τραυματισμό ή πιάσιμο;

Χρησιμοποιείστε την διαίσθησή σας αν μπερδεύεστε. Τοποθετήστε στο πονεμένο σημείο σας ό, τι αισθάνεστε ότι είναι καλύτερο για εσάς!

Αν αρχίσετε να χρησιμοποιείτε τον έναν τρόπο και δεν σας αρέσει η αίσθησή του… γρήγορα τοποθετήστε το αντίθετο!

Εμπιστευτείτε το σώμα σας. Εάν αισθάνεστε ότι είτε ο πάγος είτε η θερμότητα κάνει τον πόνο των μυών σας ακόμη χειρότερα, απλά σταματήστε να το χρησιμοποιείτε.

Πηγή: https://www.football-academies.gr/

Similar Posts